Airbnb est une place de marché en ligne pour louer une chambre chez l’habitant lorsque l’on voyage. Le nouveau logo d’Airbnb est entrain de subir un bad buzz sur Tumblr et Twitter. Les médias se sont emparés de l’affaire et la relaie. Cet article vise à donner mon avis positif sur le nouveau logo d’Airbnb.
Airbnb doit garder ce nouveau logo
Alors que beaucoup préconise l’abandon du logo, je considère que la stratégie qu’il construise derrière ce logo et le style du logo devraient les conduire à le garder. En plus, cette campagne de bad buzz a pour effet positif de faire connaître le nom de la plateforme.
Cela fait beaucoup penser à la campagne menée contre le logo de Starbucks. Aujourd’hui, tout le monde à oublier et Starbucks a encore plus de succès.
Voici mon email à l’un des fondateurs d’Airbnb :
Hello Nathan,
Congrats for your new logo. It is visually beautiful and shows an elegant simplicity.
It is a great logo. As a logo designer, I think you are right to keep it despite the buzz around on the Internet. It reminds me the iPad announcement from Apple, when Twitter lit up with acerbic jokes about feminine hygiene products. Today, people joke, but I doubt the joke will last. It was the same for Starbucks when it changed its logo. Now it is still growing.
The strategy behind it is well rounded. As I worked a lot on logo redesign, I can tell you that promoting a new strategy and your whole universe as you do, is the good way to give credibility to your new logo. The idea of community and « belong » is strong and awesome. A logo is not everything and making the Airbnb brand even stronger is great. This has the same kind of power than Starbucks ‘third place’ slogan.
How the logo is perceived in France. The buzz is relatively big in France. All the national newspapers have spoken about Airbnb logo. That is nice because many people hear about Airbnb. There is surely something to do to draw their intention to your amazing service. At the end, nobody will remember the buzz around the logo. But everyone will remember how great it is to travel with Airbnb.
You did a pretty good work with your design agency. Well done for this new step!
Best,
Guerric.
Mise à jour :
Airbnb a publié sur son blog une infographie tournant en dérision la réaction des internautes. C’est une belle réponse à un bad buzz. Cela restera un bon cas d’école dans le relooking des logos.
@LucieRonfaut Réaction à l’article sur Airbnb avec une analyse du logo http://t.co/0eHGLuG4EW Ravi d’en discuter pour un article de fond.
Pourquoi Airbnb devrait garder son nouveau logo http://t.co/wZyz5aiJDh #Logo #Communication